zondag 14 november 2010

Een soort familie - Kees van Beijnum | zomervakantie 2010

'Het verboden pad' is één van de mooiste boeken die ik gelezen heb, ik verheugde me dan ook enorm op deze roman van Kees van Beijnum. Het speelt zich af in Wieringen en in Noord Holland, dat geeft het voor mij toch een extra dimensie. Het is het verhaal van Teun, een eenzame man. Hij is opgegroeid in een gezin dat fanatiek in de vredesbeweging actief was waardoor het gezin redelijk geïsoleerd was. Hij en zijn broer wilden ook wel eens naar de kermis maar dat soort dingen mochten allemaal niet. Ik wil verder niet te veel over de inhoud kwijt maar ik moet zeggen dat ik het echt een ontzettend mooi verhaal vond. Ik was blij dat ik, liggend op mijn ligbedje aan het Gardameer, een zonnebril ophad toen ik de laatste hoofdstukken met tranen in mijn ogen heb gelezen.

 ****

Geen opmerkingen: