zaterdag 13 november 2010

Medeplichtig - Nicci French | april 2010

Deze lag al een tijdje op me te wachten. De boeken van Nicci French lees ik niet uit de bieb maar die koop ik altijd. Soms zijn ze loeispannend en soms wat minder. Deze vond ik niet loeispannend maar het verhaal had wel een aantal verrassende wendingen en was dus uiteindelijk ook weer heel leuk om te lezen. Je kunt weinig over het verhaal vertellen zonder dingen te verklappen maar laat ik zeggen dat het begint met een vrouw die in een appartement staat waar haar geliefde op de grond ligt in een plas bloed. Zij belt een vriendin om haar te helpen van het lichaam af te komen. Maar hoe hij daar gekomen is en wat daaraan voorafgegaan is wordt pas aan het eind van het verhaal duidelijk. De hoofdstukken heten allemaal 'ervoor' of 'erna'.
***

Geen opmerkingen: