zaterdag 18 december 2010

Ter wereld gekomen - Margaret Mazzantini

Dit boek werd me aangeraden door een collega en mijn buurman. En daar ben ik ze dankbaar voor. Wat is dit boek ontzéttend mooi en bijzonder. Het is een prachtig liefdesverhaal van twee Italiaans mensen die elkaar in Sarajevo ontmoeten, en een verhaal over de oorlog in Joegoslavië. Die oorlog, die voor ons eigenlijk zo dichtbij was en nog maar zo recent, door dit boek besef je je pas hoe de mensen daar geleden hebben. Dit is voor mij één van de mooiste boeken die ik ooit gelezen heb.

*****

2 opmerkingen:

carine zei

Margaret Mazzantini schrijft recht naar het hart. Alhoewel dat recht ernaartoe via omwegen gaat die tenslotte toch het doel treffen. Lees dan ook 'Ga niet weg'. Het gaat niet over oorlog maar over oppervlakkig en schijnbaar leven dat overgaat naar de essentie en verdieping.

Marian zei

Bedankt voor je reactie en je tip.