woensdag 8 juni 2011

De 100-jarige die uit het raam klom en verdween - Jonas Jonasson

Mensen die mijn blog al een tijdje volgen weten dat ik dol ben op boeken met opvallende titels. Dus toen ik een bespreking van dit boek in NRC Next zag móest ik het meteen aanvragen! Het is echt een supergrappig boek, tegen het einde heb ik echt hardop zitten lachen! De 100-jarige man klimt uit zijn raam, loopt naar het busstation, steelt zo'n beetje per ongeluk een koffer die vol zit met maffiageld en dan volgen de meest bizarre gebeurtenissen elkaar op. Ondertussen krijg je ook het hele levensverhaal van de bejaarde te horen en dat is een soort Forrest Gump-achtig verhaal over toevallige ontmoetingen met allerlei wereldleiders. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het een beetje flauw vinden maar ik heb er erg van genoten.
****

Geen opmerkingen: