donderdag 5 juli 2012

Ik kan in het donker zien - Karin Fossum

Ik was er op tijd bij en kon al lekker snel de nieuwe Karin Fossum lezen. Ik vond het een heftig boek. Ik kan wel wat hebben maar het was best gruwelijk. De hoofdpersoon in een alleenstaande man die in een verzorgingstehuis werkt. Hij doet naar de buitenwereld en zijn collega's zo normaal mogelijk maar eigenlijk ergert hij zich kapot aan al die zeurende, klagende en bijna doodgaande bejaarden en daarom is hij zonder dat iemand dat merkt heel gemeen tegen ze. Ik had er echt moeite mee om dat te lezen. Ik kon het niet achter elkaar door lezen maar ik kon het ook niet echt wegleggen.. uitermate goed geschreven is mijn conclusie.
***

2 opmerkingen:

Ingeborg zei

Ja dit boek heb ik natuurlijk ook zo snel mogelijk gelezen! Ik vind haar boeken lekker makkelijk leesbaar en net even anders!

Ik heb nog een tip voor jou: De dag dat ik Johannes Klein dood reed van Elle van Rijn, heel verrassend!

Marian zei

Ik heb Elle van Rijn meteen op mijn ereader gezet ;-)