donderdag 11 juni 2015

Het spel - Barry Liga (26/53)

Helaas was dit deel twee in een trilogie en heb ik deel 1 gemist. Daar wordt best veel naar gerefereerd maar ik had niet het gevoel dat ik het daardoor niet snapte. De schrijfstijl is eenvoudig, ik kwam er achter dat het ook als Young Adult boek ingedeeld is, dat is naar mijn idee ook wel terecht. Maar nu inhoudelijk: Jazz (Jasper) is de zoon van een psychopatische seriemoordenaar. Toen hij jong was heeft hij van zijn vader alles geleerd over moorden en plaatsen delict. Nu zijn vader ontsnapt is en er weer allerlei moorden plaatsvinden wordt hij gevraagd om te helpen deze moorden op te lossen (nadat hij dit al eens eerder heeft gedaan), hij weet ten slotte het beste hoe zijn vader denkt. Ik zag zijn vader als een soort Al Pacino voor me..
Het boek heeft een open einde en het vervolg 'Bloed van mijn bloed' kom in juli uit, ik kan niet wachten!

Het spel
Barry Liga
2014
432 pagina's
****

Geen opmerkingen: