zaterdag 29 augustus 2015

Als je het licht niet kunt zien - Anthony Doerr (34/53)

Als ik in mijn stapel 'te lezen' boeken een boek over de Tweede Wereldoorlog heb liggen, komt dit meestal onderop de stapel te liggen. Ik heb er nooit zo'n zin in... En ook deze keer was dat volledig onterecht. Wat een prachtig verhaal! Werner is een jongetje dat met zijn zusje in Duitsland in een weeshuis woont. Hij komt door een speciaal talent al jong bij de Hitlerjugend. Marie-Laure woont met haar vader in Parijs. Zij is blind en als de nazi's Parijs bezetten vluchten zij  samen naar Saint-Malo.
Werner komt uiteindelijk ook in Saint-Malo terecht en zo komen hun verhalen samen. Erg mooi geschreven, ik was onder de indruk. En ik wil naar Saint-Malo ;-)

Als je het licht niet kunt zien
Anthony Doerr
2015
544 pagina's

*****

1 opmerking:

Lalagè zei

Ik ben dus niet de enige die niet zo graag oorlogsboeken leest... maar soms kan je je inderdaad beter over die aversie heen zetten.