woensdag 14 oktober 2015

Het meisje in de trein - Paula Hawkins (42/53)

Een debuut waar veel positieve recensies over verschenen.. lekker om op vakantie te lezen! Het is echt een heel goed verhaal, telkens kom je weer achter feiten waardoor alles weer anders is dan het leek. Het gaat over Rachel, die iedere ochtend dezelfde trein neemt en bijna iedere dag moet de trein op dezelfde plek wachten voor een rood sein waardoor zij bij de huizen die daar staan naar binnen kan kijken. Een stel dat ze vaak ziet ontbijten geeft ze namen en ze fantaseert over hun perfecte leven. Op een dag ziet ze iets vreemds en dan gaat ze zich ermee bemoeien. Echt een heel verrassend boek met een goed einde. Kan me er helemaal in vinden dat dit boek tot VN thriller van het jaar is gekozen.

Het meisje in de trein
Paula Hawkins
2015
360 pagina's

*****

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat ik aan dit boek ook zo knap vind is de verhaallijn. Het is totaal niet chronologisch en verschuift continu van heden naar verleden. Zo houdt de auteur het spannend. Heel knap gedaan!

Marian zei

Bedankt voor je aanvulling, helemaal mee eens!

Ingeborg zei

Ik heb net al je boeken even bekeken van afgelopen jaar. Er staan er velen bij die ik ook heb gelezen maar dat wisten we al hé dat we voor een groot deel dezelfde smaak hebben. Ook met de meeste waarderingen ben ik het helemaal eens. Alleen met deze niet. Op de één of andere manier was het niet mijn boek. lastig te benoemen waarom...
Leuk hoor om je website weer eens te bekijken, een jurylid waardig! :-)

Marian zei

Ja grappig dat we over deze van mening verschillen. En bedankt voor je compliment!