zaterdag 18 juni 2016

Hoe ik talent voor het leven kreeg - Rodaan Al Galidi (10/52)

Het verhaal van een vluchteling uit Irak die 9 jaar!!!! aan het lijntje gehouden wordt in de Nederlandse asielzoekerscentra. Echt een ongelofelijk verhaal. Na dit boek kan ik echt geen enkele negativiteit over asielzoekers meer verdragen, je hebt werkelijk géén idee wat zij moeten doorstaan.
Ik vind het bizar dat iemand die dit meegemaakt heeft nog met zoveel humor dit verhaal kan vertellen.
Saillant detail:  Hij ontving in 2011 de Literatuurprijs van de Europese Unie voor zijn roman 'De autist en de postduif'. Kort daarna zakte hij voor zijn inburgeringstoets!!

Lees dit boek!

Hoe ik talent voor het leven kreeg
Rodaan Al Galidi
472 pagina's
2016

*****

4 opmerkingen:

Jenny zei

Ga ik doen!

diashaliz zei

Geen reactie op dit boek, maar een aanrader van twee schrijfsters.

Ik heb jouw lijst doorgenomen op deze blog en er staan een boel boeken bij die ook ik gelezen heb. Maar ook heel veel boeken die ik nog niet gelezen heb, maar zeker op mijn lijstje staan nu :)

Gezien jouw keuze van boeken, doorgaans thrillers, verbaasd het mij dat Lisa Gardner en Camilla Läckberg er niet tussen staan ;)

Groetjes,
Diana

Marian zei

Hé Diana, bedankt voor je reactie!

Goed opgemerkt :)

Van Camilla Läckberg heb ik voor ik ging bloggen al wat gelezen en er staan er een aantal op mijn ereader maar ik ben steeds te lui om uit te zoeken wat de volgorde is.. erg he? Ik heb er net weer een op tv gekeken en de boeken zijn veel gaver...

Lisa Gardner heb ik inderdaad nog nooit iets van gelezen. Ik kan geen reden verzinnen.. heb je een tip voor me?

ik zal binnenkort m'n blog weer gaan aanvullen want ik heb vakantie en dan lees ik veel dus komt er nog meer bij!!

groetjes
Marian

diashaliz zei

Hoi Marian, hier een linkje naar de boeken van Lisa Gardner: http://www.boekenid.nl/lisa-gardner-de-volgorde/
Een tip heb ik niet, ze zijn allemaal zo de moeite waard :)

En hier een link naar de boeken van Camilla Lackberg: http://lindatran.nl/?p=245
Ook allemaal even goed!

Heel veel leesplezier en nog bedankt voor al je recensies...

Groetjes,
Diana